accountaccountbagbagzalando logomenu

Pomoc i kontakt

przesyłka i zwrot gratis

100-dniowe prawo zwrotu

Wszyscy jogini

Annie Clarke - Ćwiczenia i wywiad

Joginka Annie Clarke

Joginka i Blogerka Annie Clarke

Wywiad z Annie, trenerką jogi

"Z jogą jestem szczęśliwsza"

Annie Clarke wyjawia czym jest dla niej joga, jak na nią trafiła, a także opowiada o najnowszych trendach w jodze w Wielkiej Brytanii.

Co skłoniło Cię do rozpoczęcia przygody z jogą?

Jako nastolatka od czasu do czasu ćwiczyłam jogę, ale na poważnie zainteresowałam się nią rok lub dwa lata później, kiedy wymyśliłam, że będzie to świetny sposób na poprawę giętkości. Ze słabym rozciągnięciem zmagałam się odkąd pamiętam – sporo ćwiczyłam, ale zawsze brakowało mi czasu na porządne rozciągnięcie mięśni po wysiłku. Zapisałam się więc na zajęcia jogi – żeby mieć gwarancję, że przynajmniej raz lub dwa razy w tygodniu porządnie się porozciągam.

Jakie były Twoje pierwsze wrażenia w zetknięciu się z jogą?

Początkowo znacznie bardziej interesował mnie jej aspekt fizyczny, więc podobały mi się intensywne, męczące zajęcia, np. jogi Bikram. Wolniejsze odmiany jogi z początku do mnie nie przemawiały – nudziłam się i nie potrafiłam się wyciszyć. Jednak w miarę upływu czasu stałam się dużo bardziej otwarta na różnorodne style jogi i zaczęłam dostrzegać jej inne – nie tylko fizyczne – aspekty. W końcu zakochałam się! Nie tylko dlatego, że joga zmieniała moje ciało – również dlatego, że wpływała na mój umysł.

W jaki sposób joga zmieniła Twoje życie?

Myślę, że moja przygoda z jogą przebiegała równolegle do zmiany mojego stylu życia. Z powodu ciągłych problemów z trawieniem i brakiem energii całkowicie zmieniłam swoją dietę i styl życia. Stałam się też bardziej otwarta na alternatywne metody leczenia i zrozumiałam, jak ważne jest znalezienie czasu na takie aktywności jak joga.
Teraz jestem dużo spokojniejsza, szczęśliwsza i gotowa na wszystko, co przyniesie życie.

Jaka jest Twoja mantra?

Nic nie dzieje się bez przyczyny.


Czym jest dla Ciebie joga?

Joga to tak wiele rzeczy. To piękny trening fizyczny, który umożliwia łączenie ruchu z kreatywnością i wolnością oraz stanowi furtkę do ciała i umysłu. Dzięki jodze zaczęłam medytować, ucząc się wykorzystywać oddech jako przewodnika.
W jodze uwielbiam to, że każde jej wykonanie jest inne – możesz na okrągło ćwiczyć daną sekwencję, ale Twoje ciało zawsze odczuje ją inaczej. Uczy nas to, aby nie oceniać, gdzie jesteśmy dzisiaj, ale spojrzeć, gdzie byliśmy wczoraj. Uwielbiam siłę – fizyczną i emocjonalną – jaką daje mi joga, i to, że tak wiele uczy mnie o mnie samej.

Czy joga jest dla każdego?

Joga naprawdę jest dla każdego! Istnieje tyle odmian jogi jako ćwiczeń fizycznych, a poza tym są pranajamy (ćwiczenia oddechowe), które sprawiają, że joga jest przystępna dla wszystkich. Myślę, że można łatwo wpaść w pułapkę naśladowania na siłę figur, które widzimy na zdjęciach w Internecie lub mediach społecznościowych. Dlatego tak ważna jest świadomość, że wszyscy jesteśmy inni, mamy swoje ograniczenia i specyficzną budowę ciała. W jodze chodzi o to, aby asany oddziaływały na nasze ciało – nie o to, żeby forsować organizm w dążeniu do „perfekcyjnej” pozycji.

Portrait Annie Clarke

Detoks

Oczyszczająca sekwencja jogi z Annie Clarke

Oczyszczające ćwiczenia jogi

Lekko i zdrowo

Annie przeprowadzi Cię przez sekwencję jogi, która pomoże oczyścić ciało z toksyn. Składa się ona głównie ze skrętów i skłonów, które stymulują funkcje wątroby i nerek oraz układów limfatycznego i trawiennego. Co więcej, oczyścisz również myśli i poczujesz się lekko w swoim ciele. Przeczytaj, zanim zaczniesz.

Aktywacja

Aktywujące ćwiczenia jogi z Annie Clarke

Aktywujące ćwiczenia jogi

Energia i blask

W tym filmie, razem z Annie przejdziesz przez aktywującą sekwencję jogi, która doda Ci mnóstwa energii. Z tymi ćwiczeniami, z łatwością pozbędziesz się zmęczenia, napięcia i stresu, a także odzyskasz pełnię blasku. Przeczytaj, zanim zaczniesz.

Joginka i Blogerka Annie Clarke

"Każdy powinien się nauczyć podstaw"

Jakiej szczególnej rady udzieliłabyś nowicjuszowi w dziedzinie jogi?

Poświęć czas na nauczenie się podstaw. Kiedy zaczynasz ćwiczyć jogę, może to nie być łatwe – najpewniej będzie Ci brakować cierpliwości i będziesz mieć ochotę, aby przejść dalej. Jednak solidne fundamenty i zrozumienie, na czym polegają ćwiczenia, przyniesie znacznie więcej korzyści na późniejszych etapach.
Kolejną ważną sprawą jest wyzbycie się ego. Nie martw się, że „nie jesteś wystarczająco dobry lub dobra” – wszyscy kiedyś zaczynaliśmy, a ćwiczysz dla siebie, nie dla kogoś innego, więc po prostu skoncentruj się na sobie.

Jak ludzie mogą odnajdywać motywację do uprawiania jogi, biorąc pod uwagę ich pełne stresu i pośpiechu życie?

Jogi nie trzeba ćwiczyć godzinami. Dziesięć minut tu, dziesięć minut tam – już to wystarczy, aby poczuć korzyści płynące z ćwiczenia jogi. Możesz wykonać ćwiczenia z 10-minutowego filmu przed pracą lub po pracy, a nawet poćwiczyć oddychanie, siedząc w autobusie!

Jakie odmiany jogi są teraz najmodniejsze w Wielkiej Brytanii?

Myślę, że ludziom podoba się wiele różnych rodzajów zajęć. Power joga i hot joga są bardzo popularne, bo ludzie wciąż stawiają na pierwszym miejscu fizyczny aspekt jogi, a te odmiany pozwalają poczuć się jak po intensywnym treningu i porządnie wypocić. Rośnie jednak również zainteresowanie innymi stylami jogi – ludzie otwierają się na różnorodne zalety, jakie joga może przynieść ciału, a także umysłowi. Bardzo lubiane są też kursy Vinyasa Flow. Myślę, że są przystępne dla większości ludzi, ponieważ oferują ćwiczenia ruchowe, ale koncentrują się na oddechu, pozwalając ćwiczącym uczyć się łączenia umysłu i ciała.

Relaks

Entspannungs-Yoga-Routine mit Annie Clarke

Odprężająca sekwencja jogi

Spokój i harmonia

Odkryj relaksujący program jogi, który pomoże Ci uspokoić umsył i ukoić nerwy. Idealnie się sprawdzi jako odprężenie po długim i intensywnym dniu, a także pomoże zapaść w odświeżający sen. Zamiast paska do jogi możesz wykorzystać pasek szlafroka. Przeczytaj, zanim zaczniesz.

Wzmocnienie

Wzmacniająca joga z Annie Clarke

Wzmacniająca sekwencja jogi

Siła i motywacja

W naszej wzmacniającej sekwencji jogi, Annie nauczy Cię ćwiczeń oddychających, a także będzie pracować nad kluczowymi grupami mięśni. Pomoże Ci to w budowie silnej postawy i smukłego ciała. Przeczytaj, zanim zaczniesz.

POZNAJ JOGINÓW Z CAŁEJ EUROPY

ODKRYJ WIĘCEJ INSPIRACJI

Uwaga

Ćwiczenia prezentowane przez Zalando w naszych filmach służą wyłącznie celom edukacyjno-rozrywkowym i nie należy ich postrzegać jako rekomendacji określonego planu treningowego, produktu lub sposobu postępowania. Ćwiczenia te zostały opracowane pod kątem określonego efektu, lecz nie ma gwarancji, że zostanie on osiągnięty. Ćwiczenia nie są pozbawione ryzyka, a ten lub każdy inny program treningowy może wiązać się z urazami.


Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że jest odpowiedzialny za ocenę swoich zdolności fizycznych i mentalnych do tego rodzaju aktywności. Do odpowiedzialności użytkownika należy także dopilnowanie, by nie przeciążyć się podczas wykonywania ćwiczeń zgodnie z instrukcjami podawanymi w naszych filmach. Aby ograniczyć ryzyko wystąpienia urazu, zdecydowanie zalecana jest konsultacja z lekarzem przed rozpoczęciem jakiegokolwiek programu, procedury czy schematu ćwiczeń fizycznych bądź skorzystania z jakiegokolwiek sugerowanego sprzętu, prezentowanego w którymkolwiek z naszych filmów.


Przedstawiane instrukcje i porady w żaden sposób nie mają zastępować konsultacji medycznej. Firma Zalando SE zrzeka się jakiejkolwiek odpowiedzialności związanej z naszymi filmami oraz prezentowanymi w nich ćwiczeniami. Użytkownik w wyraźny sposób rezygnuje i zrzeka się wszelkich roszczeń potencjalnie wysuwanych wobec Zalando SE i oddziałów firmy, w dowolnym czasie i w związku z jakimikolwiek urazami. Podobnie jak w przypadku każdego programu treningowego, jeżeli w dowolnej chwili zaczną być odczuwane mdłości, zawroty głowy lub dyskomfort fizyczny, należy natychmiast zaprzestać ćwiczeń i skonsultować się z lekarzem.