Katalog

Ulubione filtry
Liczba produktów: 6557

Puma – niekwestionowana królowa w świecie sportu i nie tylko

Tej marki z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać, ponieważ od dekad święci triumfy zarówno w środowisku sportowym, jak i na ulicach całego globu. W asortymencie tego trzeciego na świecie wśród sportowych gigantów producenta znajdziesz dosłownie wszystko, czego potrzebujesz, aby poczuć się komfortowo i atrakcyjnie, zarówno podczas wyciskania siódmych potów na siłowni, jak i wtedy, kiedy wybierasz się ze znajomymi do miasta na kawę czy spacer.

Puma znana jest przede wszystkim z tworzenia wygodnej odzieży, niebanalnych akcesoriów i obuwia ze starannie wyselekcjonowanych, wysokogatunkowych materiałów, które dają naszej skórze oddychać nawet podczas bardzo intensywnego treningu. Właśnie dlatego ta marka jest tak chętnie wybierana przez sportowców z różnych dyscyplin i nie tylko. Tenisówki od Pumy czy święcące triumfy sneakersy o niebanalnym designie to synonim nie tylko wygody, ale i dobrego, nonszalanckiego stylu, który pokochały miliony na całym świecie. Produkty sygnowane logo z charakterystyczną pumą doskonale sprawdzają się w noszonej na co dzień modzie ulicznej.

U nas na Zalando mamy bogatą kolekcję produktów Puma w bardzo atrakcyjnych cenach. Wśród nich wszystko, czego tylko zapragniesz dla dorosłych i dzieci: od wygodnych bawełnianych dresów, przez komfortową, miękką, miłą w dotyku bieliznę i modne akcesoria, po kultowe już sportowe obuwie z legendarnym logo PUMA.

Producent uważa, że wszyscy powinniśmy mieć szansę, aby czuć się doskonale w swojej skórze, dlatego przygotował również bogatą kolekcję produktów plus size od tank topów dostępnych w kilku atrakcyjnych wariantach kolorystycznych, przez T-shirty nadające się zarówno na siłownię, jak i na co dzień, po spodnie, spodenki czy legginsy, w których każdy będzie się czuł i prezentował świetnie.

Puma wyznacza trendy od dziesięcioleci i sama bez ustanku idzie z duchem czasu, niejednokrotnie wyprzedzając konkurencję swoim innowacyjnym podejściem, ale czy zastanawialiście się kiedyś, od czego to wszystko się zaczęło?

Kto założył firmę Puma, czyli krótka historia kultowej marki

Założyciel Pumy, Rudolf Dassler, już jako młody chłopak uczył się fachu pod pilnym okiem ojca, pracownika fabryki butów. Po I wojnie światowej młody Niemiec powrócił w rodzinne strony, do Bawarii, z nowym doświadczeniem jako sprzedawca. Te dwie umiejętności udało mu się niedługo później połączyć z pomocą młodszego brata, Adolfa, zwanego pieszczotliwie Adim.

Pierwsza oficjalna firma produkująca obuwie dwóch ambitnych Bawarczyków powstała w 1924 roku pod szyldem „Gebrüder Dassler Schuhfabrik”, czyli „Fabryka obuwia braci Dassler”. W tamtych czasach nikt w okolicy nie produkował obuwia sportowego, młodzi bracia idealnie wpasowali się więc w niszę, choć jak to zwykle bywa – nie obyło się bez problemów.

Pierwszy zakład znajdował się w pralni ich matki, gdzie niejednokrotnie brakowało prądu, więc chłopcy musieli siadać na specjalnym rowerze i pedałować, do momentu aż wytworzy się wystarczająco dużo energii potrzebnej do produkcji.

Te chude czasy skończyły się niespodziewanie w 1936 roku podczas letnich igrzysk olimpijskich, odbywających się w Berlinie. Bracia pojechali tam z pełną walizką butów, aby spróbować namówić sportowców do występu w ich właśnie obuwiu.

Jedną z gwiazd igrzysk, która zgodziła się nałożyć buty od Niemców, był amerykański sprinter, Jesse Owens. Warto tu wspomnieć, że był on Afroamerykaninem, pierwszym, któremu zezwolono na występy w amerykańskiej drużynie. Wywalczył 4 złote medale, a biznes Bawarczyków zyskał ogromną popularność w kraju i nie tylko.

Pomimo ogromnego sukcesu firmy oczekiwania oraz cele braci coraz bardziej się rozmijały. Aż do momentu, kiedy w 1948 roku postanowili rozstać się na dobre.

Wtedy to każdy z nich założył swoją firmę, parającą się produkcją obuwia sportowego, prowadzoną według jego wizji. Adi od tej pory był właścicielem marki o nazwie adidas, natomiast Rudolf zaczął produkować swoje własne obuwie pod szyldem „Ruda” od imienia i nazwiska, by kilka miesięcy później zmienić nazwę firmy na bardziej chwytliwą „Pumę”. W tym samym roku firma wyprodukowała rewolucyjne obuwie piłkarskie, któremu nadano nazwę „Atom”. A już trzy lata później, w 1952 roku, udało im się znów zaskoczyć sportowy świat, prezentując kolejny innowacyjny model butów do piłki nożnej o nazwie „Super Atom”. Tym razem obuwie to miało na podeszwach korki, mające pomóc sportowcom nie ślizgać się na murawie. To rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę i zdobyło serca licznych piłkarzy, w tym największych nazwisk tamtych czasów.

Tak więc wyglądały fascynujące początki jednej z najpopularniejszych firm świata, produkującej sportową odzież, obuwie i akcesoria. A jakimi wartościami kieruje się dziś ta założona wiele dekad temu marka?

Puma – zawsze z duchem czasu

Dziś marka zdaje sobie sprawę ze zgubnego wpływu branży tekstylnej na środowisko, dlatego zadeklarowała, że będzie dbać o to, aby znacząco redukować emisję gazów cieplarnianych do atmosfery przy produkcji ich odzieży oraz obuwia.

Wiele materiałów używanych do wyprodukowania artykułów z charakterystyczną Pumą już dziś pochodzi z recyklingu albo ze źródeł przyjaznych środowisku. Firma zadeklarowała, że do 2019 roku 90% bawełny wykorzystywanej do produkcji ich odzieży będzie pochodzić z takich właśnie miejsc, a do 2025 za cel postawiła sobie kupowanie 100% bawełny, pochodzącej z eko-farm czy z recyklingu.

Skórzane produkty od Pumy, czyli przede wszystkim obuwie, do 2019 roku były produkowane ze skóry, która w 98% pochodziła z garbarni, którym prestiżowe Leather Working Group nadało złoty, srebrny lub brązowy medal. W praktyce oznacza to, że takie garbarnie starają się stosować praktyki jak najbardziej przyjazne naszej planecie, ich polityka jest transparentna i pracują wciąż nad udoskonalaniem swoich technologii.

Poliester, który jest powszechnym materiałem używanym do produkcji odzieży oraz obuwia sportowego, ma do 2025 roku w 75% pochodzić tylko i wyłącznie z recyklingu. Reszta produkcji jest z największą starannością sprawdzana i certyfikowana przez firmy się tym zajmujące, aby zagwarantować, że do procesu produkcji poliestru nie dostały się żadne szkodliwe dla środowiska substancje.